Torsdag (26 mars)

Idag är det torsdag, och torsdagar är riktigt bra faktiskt för då vet man att det är fredag dagen efter. Imorn är det inte vilken fredag som helst utan det är "party naked friday"!

Idag så vaknade jag helt klart på fel sida av sängen, var jätte irreterad när jag gick upp sen hjälpte det ju inte med att älsklingen och pappa drygade på. Men jag fixade iordning min skinkmacka och mitt te och satt i lugn och ro och åt min frukost. Gick sedan ner som vanligt i mitt rum och fixade iordning mig. Sen bar det av till pappas jobb och vidare emot skolan. När jag kom till skolan så träffade jag Lisa och vi avreagerade våra agritioner på varandra så till slut skrattade vi åt alltihopa.

Jag, Lisa och Hoff gick ut till förrådet och för att hämta ställningen, så att Hoff skulle kunna måla partiet vid bygghallen.
När vi hade hämtat ställningen så kom älsklingen ut ifrån sitt utvecklingssamtal och då säger hans handledare (Anne som jag är favorit hos tihi) "Vi har skrivit PGA dig på alla papper nu". Jag förstod ingenting av vad hon menade. Men sen förklarade hon att älsklingen hade förbättrat sig i alla ämnen och börjat vara mer på lektionerna sen i sen hösten. Och då tyckte hon att det berodde på att han hade blivit tillsammans med mig. Så i hans utvecklings papper så finns jag med tihiii Hon tyckte även att jag skulle ha varit med som målsman, men eftersom att jag också går i skolan och har lektioner att sköta så gjorde jag det istället och tror han klarade sig bra själv faktiskt.

Hoff och älsklingen försökte flera gånger att få ihop ställningen men det gick inge vidare, så då tyckte jag att det var dags att rycka in och visa hur det skulle gå till. Och efter bara några minuter så stod ställningen upp stadigt och bra. Efter att vi hade fått ihop den så bestämde vi oss för att ta rast och lunch. Så då åkte jag och Lisa hem till henne och åt våra matlådor. Vi satt även och pratade om en massa. Kändes skönt och prata med någon som har samma åsikt som en annan om saker och ting. När vi var klara så åkte vi tillbaka till skolan och kollade på våra arbeten och sen bytte vi om och började jobba. Jag målade klart hela korridorsväggen så imorgon ska jag börjar måla stolparna och dörrarna medans Hoff målar klart partiet vid bygghallen. Tror faktiskt¨att vi hinner klart till på onsdag nästa vecka. Och för hoppningsvis så går vi på lov redan på onsdag kväll. Vi har jobbat ikapp fler timmar så vi ska egentligen få vara lediga hela veckan. Men ju fler timmar vi jobbar ihop desto mindre timmar behöver vi jobba som lärlingar när vi väl tagit studenten och fått jobb. Vilket är väldigt positivt, men när man har jobbat hårt så känner man också att man förtjänar lite ledighet. Speciellt när man enligt schemat är ledig på måndagar men ändå går till skolan och jobbar för att få timmarna att öka.
När jag hade målat klart korridorsväggen så gick jag till Kjell och pratade lite och sen bestämde vi att jag fick plocka ihop mina grejer och sluta för dagen. Kändes skönt att få sluta tidigt när vädret var så bra som det var idag.

Jag och älsklingen åkte hem till mig och hämtade lite pengar sen fortsatte vi vår resa till Hälla. Vi gick runt och kollade på kläder och jag hittade en massa fint. Tyvärr så räcker inte pengarna till eftersom att jag ska börja leva mitt ekonomiska liv. Så att jag kan köpa en bil snart. Men ska iaf åka till Hälla imorn och köpa två av tröjorna jag hittade idag. Ska även ner på stan en snabbis imorn och kolla om det finns några snygga/sköna byxor. Då har man en outfit för festen på kvällen.

Imorgon (27mars)
(En sammafattning om vad som troligtvis kommer att ske imorn!)
Imorgon så blir det till att åka till skolan och måla lite fram till ungefär halv tolv då vi slutar. Sen åker jag ner till stan och sen vidare till Hälla för att shoppa loss lite. Sen åker man hem till pappa och packar ihop alla mina grejer och sen blir det att dra vidare hem till mamma och duscha och börja fixa iordning sig inför kvällen. Sen åker jag och hämtar pappa på jobbet och sen skjutsar han hem mig till mamma igen och sen kan festen börja! =)

Uppdateringar om helgen kommer troligtvis på måndag. Det känns inte riktigt som om jag kommer att ha tid och uppdatera bloggen under helgen eftersom att det är fest imorn, sen på lördag blir det till att städa hela dagen för på kvällen så kommer mamma och Stefan hem. Plus att jag kommer att vara riktigt bakis. Sen på söndag blir det nog också en slapp dag. Älsklingen ska iaf sova hos mig hela helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0