Onsdag! (25 mars)

Då sitter man här igen i sängen och funderar över alldeles för många saker samtidigt så att man blir helt nollställd.

Idag var det en bättre dag än igår i alla fall måste jag säga. Vaknade av att älsklingen la sig bredvid mig och höll om mig och pussade mig på kinden och sa godmorgon. Vi låg kvar i sängen en stund innan jag bestämde mig för att det var dags att gå upp så att jag skulle hinna äta frukost och fixa iordning mig i lugn och ro. Åt samma frukost som vanligt en kopp te och en macka med skinka på. Sen gick jag ner på rummet och fixade iordning mig sen var det bara att gå ut och starta bilen och skrapa rutorna. Skjutsade pappa till jobbet och fortsatte resan emot skolan.

När vi kom till skolan så bytte jag om och började måla lite. Målade till klockan 09:30. Då tog jag och Hoff (Mattias) rast. När vi kom tillbaka efter rasten så hade våran lärare Kjell köpt varsin fralla åt oss i klassen så vi satt och åt dem tillsammans. När vi väl hade "fikat" klart så var klockan lagom till lunch så då gick vi ner till matsalen för att äta. Jag åt dock inte eftersom att jag tar med mig matlåda till skolan varje dag, då jag inte äter maten i skolan så känns det bättre att ha med matlåda så man får i sig lite mat under dagen i alla fall. Det var potatis och fläsk kotletter idag, såg inte direkt inbjudan ut om man säger så. När dem hade ätit klart så gick jag och Lisa  runt och kollade när alla andra jobbade eftersom att vi inte orkade jobba. När vi hade gått runt till alla fyra gånger så bestämde vi oss i alla fall för att byta om till aretskläderna. Men vi orkade fortfarande inte jobba så då satte vi oss och började prata handboll med Kjell (Pratar man om handboll kan man sitta riktigt länge och pratat med honom utan att han bryr sig). Efter att vi hade suttit och pratat med honom en bra stund så gick vi till våra "jobb". Lisa målade klart dörren och medans hon gjorde det så satt jag och kollade på och pratade med henne. Älsklingen kom förbi ett antal gånger och påpekade att jag borde jobba. Men jag orkade verkligen inte så då struntade jag i det och fortsatte prata med Lisa. När klockan blev halv två så gick vi och gjorde rent penslarna och städade upp lite innan vi bytte om och jag gick för att ha matematik B.

På matematiken gjorde jag inte speciellt mycket heller. Det är svårt att göra någonting när man inte förstår vad det är man ska göra och läraren ängnar sin tid åt vissa elever bara. Så vid halv tre bestämde jag och älskling oss för att gå därifrån. Så vi åkte och handlade åt pappa så han slapp göra det efter jobbet. Efter det så skjutsade ja hem honom och sen åkte jag hem och packade in varorna och sen var det bara att sätta sig i bilen för att åka och hämta pappa på jobbet. Det känns lite konstigt att det är jag som åker och hämtar honom, förut var det alltid han som åkte land och rike runt för att skjutsa och hämta mig. Men det är väll bara att vänja sig, sen när han blir för gammal för att köra bil så är det nog jag som kommer få köra runt honom hela tiden.

När vi kom hem så satte jag mig och pluggade lite matematik och gick igenom saker som jag redan har gjort, men vad jag har lärt mig av matematik är att man hela tiden måste repetera det man lärt sig. Så jag satt i ungefär en och en halv timme och pluggade. Sen var det dags att duka så då fick jag packa ihop mina grejer och sen började jag duka.
Ikväll blev det kyckling, potatis och sås. Riktigt gott, det var länge sen jag åt kyckling utan att det var en gryta.
Efter maten bestämde jag mig för att städa mitt rum så jag rensade upp alla mina saker och dammsög överallt. Medans jag städade lyssnade jag på en gammal cd jag brände för ungefär 5-6 år sen med Michael Jackson. Han var verkligen bra på det han gjorde innan han förstörde sitt liv. Texterna är väldigt värdefulla och det känns som om dem är skrivna ifrån hjärtat vissa av dem. Man kan verkligen leva sig in i musik och texten.

Efter städningen kände jag att det var dags för att duscha, det var riktigt skönt med värme nu när det är så kallt igen. När jag kom ut ur duschen så hade Emelie smsat mig och frågade vad jag gjorde så då ber'ttade jag vad jag gjorde och sen bestämde vi att hon skulle komma hit. Vi satt och pratade om allt möjligt och kollade på Grey's Anathomy. Sen kollade vi även på Tila Tequila, avsnittet där Bo får käken sönder slagen, helt sjukt hur folk kan bete sig.

Emelie drog sig härifrån vid elva och då gick jag ner och satte mig här för att skriva lite om vad dagen hade bjudit på, och nu känner jag att det är dags för mig att gå och lägga mig. Så godnatt på er alla och sov så gott!

Kommentarer
Postat av: "The Fan"

Jag är ditt största fan och du vet de ;) lååångra blogg inlägg skare va o du uppfyller kraven :)









ps. so far

2009-03-26 @ 09:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0